”Și totuși vorbei mele”

Deși în anul ce se va încheia în curând, activitatea pe blog a devenit din ce în ce săracă (în toate sensurile acestui biet cuvânt), nu se cădea să las Sărbatorile de Iarnă să treacă fără a vă oferi vouă, puținilor cititori, un dar. An de an, atmosfera Sfintelor Sărbatori de Crăciun era transpusă cu grijă și aici, pe blog. Anul acesta însă, nu că n-aș fi vrut să se întâmple la fel, însă din anumite motive, nu am reușit să o fac (sper, totuși, să fi avut parte de un Crăciun liniștit).

Cu toate acestea, acum, o dată ce Crăciunul a trecut, prefer să lăsăm (relativ) deoparte urările tradiționale și să vă propun o poezie drept cadou, nu neapărat pentru că ar avea legătură cu această perioadă, nici pentru a vă identifica în ea, ci așa cum s-ar întâmpla cu orice cadou, de orice natură ar fi el, cu gândul că o să vă placă.

i_016detail

Iarna
de Philippe Jaccottet (trad. Jean Grosu)

Și totuși vorbei mele-am știut să-i dau aripi,
eu o vedeam prin aer rotind strălucitoare,
ea mă-ndruma spre zarea de veșnică lumină…

Sunt deci în glacialul decembrie ostatic
ca un bătrân ce-n dosul ferestrei amuțește
la ceasul înserării, prin amintiri se plimbă,
și când surâde trece o stradă luminoasă
ori întâlnește-o umbră cu ochii stinși, acuma
și după-atâția ani, ca decembrie de rece…

Femeii de departe ce arde sub zăpadă,
de tac eu, cine-i spune mereu să strălucească,
în loc să se afunde cu celelalte focuri
în osuarul sihlei? Au cine să-mi deschida
în toate-aceste bezne poteca-nrourată?

Dar de pe-acum, stârnită de-o gingașă chemare,
ghicești prin iarbă ora de dinaintea zilei.

 

Lasă un răspuns

