Student la medicină

Au trecut trei săptămâni de când sunt student. În toată această perioadă am încercat să scriu primele mele impresii ca student la medicină, însă încă de la început am fost cuprins de o ciudată stare de entuziasm. Mi-a fost teamă la un moment dat că esența articolului se va pierde sub influența stării mele fiind înlocuită, eventual, de aspecte fără prea mare importanță, însă apoi mi-am dat seama că tocmai modul în care văd eu ceea ce se petrece dă farmec unui astfel de articol.

Am vrut ca facultatea să mă surprindă, așa că n-am urmărit niciun forum sau blog care să scrie despre cum este viața le medicină, pentru că o singură dată trăiesc aceste momente și am vrut să am impresiile mele neinfluențate într-un fel sau altul de părerile altora. În prima zi, am fost în jur de o mie de studenți în curtea Facultății de Medicină plus o grămadă de părinți. Am ascultat bucuros discursul dlui rector Florian Popa care, contrar așteptărilor mele, n-a fost nicidecum unul festiv ci s-a asemănat mai degrabă cu discursul unui comandant ce își pregătește soldații să plece pe câmpul de luptă. La deschidere a luat parte și Sorin Oprescu. După evenimentele oficiale, cei de la SănătateaTV mi-au luat pe nepregătite un interviu în calitatea mea de proaspăt student la medicină. Printre altele am spus că: (Aceasta facultate) imi ofera o perspectiva bună asupra viitorului meu studentesc atat din punct de vedere al calitatii universitatii si cadrelor didactice cat si al organizatiilor studentesti. (…) Desi se vorbeste ca sistemul sanitar din Romania are anumite carente sunt de parere ca nimic nu se poate schimba de la sine. Noi (sudentii si tinerii medici) suntem cei care trebuie sa schimbam ceva.coperta-fb

De atunci au trecut trei săptămâni; mai urmează încă șase ani și apoi încă foarte mulți ani de muncă continuă. Prefer să văd totul ca pe o aventură în care doar cei mai buni pot ajunge cu bine la final, așa că voi face tot posibilul să mă aflu printre ei.

Dacă ar fi să rezum totul în câteva cuvinte aș zice că ”E frumos, foarte frumos, dar pe cât este de frumos, pe atât de greu este”. Însă sunt mulțumit că am profesori foarte buni, care pe lângă pregătirea profesională fără reproș sunt cu adevărat oameni. Sau, cel puțin, aceasta este prima impresie.

Important de notat este și faptul că majoritatea colegilor mei au fost elevi foarte buni și toți își doresc să fie studenți buni, nu neapărat din cauza orgoliului, ci și dintr-un aspect financiar – rămânerea sau promovarea pe locurile bugetate pentru anul II. Toată această concurență, care dealtfel este de apreciat și care reprezintă unul din primii factori ai performanței, cred că determină și un fel de dezumanizare la nivel individual care poate duce la fragilitatea comunității. Acesta ar fi cam singurul aspect negativ sesizat de mine până în prezent, dar care cred că într-un final se va dovedi a fi doar o impresie. Despre colegii mei, am numai cuvinte bune de spus, mai ales că pe lângă foștii colegi de liceu care acum îmi sunt și colegi de facultate, am cunoscut oameni pe care îi apreciez și pe care pot să-i numesc fără nicio reținere colegi, căci coleg nu te face o alăturare aleatorie ci o relație interumană bazată pe o anumită serie de valori și interese.

În loc de încheiere mărturisesc că sunt bucuros că învăț în același loc în care a fost student și singurul român laureat al Premiului Nobel pentru Fiziologie și Medicină, George Emil Palade. P.S.: Sunt convins că sunt o grămadă de aspecte pe care le-am neglijat așa că dacă aveți anumite curiozități întrebați-mă, dacă nu, voi încerca in articolele urmatoare să ating o paleta mai largă de aspecte.

* BlogsIQ: http://www.studentiq.ro/blogsIQ/student-la-medicina

Citiți și: Francisc I. Rainer – Discurs către studenți | Cele trei legi ale lui Kandel

52 de gânduri despre „Student la medicină

  1. Fiica mea se pregateste anul acesta pentru medicina. Imi poti da cateva detalii despre perioada in care te-ai pregatit tu? Ce sfat ii poti da, dupa ce ai trecut printr-un examen deloc usor, de admitere? Am avut retineri, daca sa te intreb sau nu, dar asa cum te-am cunoscut din paginile blogului tau, cred ca nu te va deranja sa spui cateva cuvinte!
    Mult succes iti doresc, acum si intotdeauna!

  2. Admiterea este punctul de plecare, este primul pas și având în vedere că în orice demers primul pas este foarte important, el trebuie tratat ca atare. Materia pentru admitere trebuie știută bine pentru că dincolo de întrebări și probleme intervin și alți factori cum ar fi emoția.

    Eu nu m-am pregătit o perioadă foarte îndelungată (să spunem că din motive obiective), dar până la urmă am reuțit să trec cu bine de acest prim pas.În schimb îi sfătuiesc pe cei care vor să dea la medicină să nu se joace cu admiterea, să fie serioși și perseverenți, pentru că o dată trecuți de admitere îi așteaptă provocări mult mai mari.

    Nu-mi ramane decât sa-i urez putere de muncă și spor la învățat pentru că toată această perioadă de strădanie, dacă este însoțită de seriozotate, tenacitate (și de plăcerea de a învăța) nu are cum să nu fie răsplătită pe măsură. Dar încă o dată spun că nu este de joacă cu admiterea la medicină.

    • Buna ! Tot respectul pentru blog si felul in care scrii !
      Sunt clasa a IX , la profil Economic , vreau sa dau la medicina si nu stiiu daca trebuie sa ma mut la alt profil . Crezi ca ma pot descurca doar cu meditatii sau trebuie sa ma mut la alt profil ? Multumesc !

  3. @mihaela:

    Mi-am pastrat entuziasmul de la inceput asa ca facultatea pare frumoasa, desi pe alocuri este apăsătoare.

    Examenele sunt si grele si usoare. Sunt materiile de baza unde profesorii nu fac rabat de la nimic si te evalueaza foarte strict – cu note de toate felurile, dar sunt si materii unde se pot lua note bune cu un efort relativ scurt. Oricum ar fi, invatarea trebuie sa fie continua si sustinuta pentru ca altfel lucrurile se misca mai greu.

    De mentionat este si faptul ca diferenta intre liceu si facultate, cu toate caracteristicile lor, este foarte mare, cu atat mai mult la medicina. In momentul in care treci peste perioada de adaptare la noua situatia lucrurile merg mult mai usor si cu rezultate mai bune.

  4. Buna!! Am vazut ca ai precizat ca nu te-ai pregatit mult timp. Mai exact, cat te-ai pregatit? Pentru ca sunt putin cam stresata, cum tot aud pe toata lumea..cu preagatiri de 3-2 ani. Merci foarte mult si multa multa bafta iti doresc!!

  5. @Aura: Nu cred în niciun caz că este necesară o pregătire de 2-3 ani pentru admiterea la medicină. Dacă asta s-ar fi întâmplat acum 40 de ani eram cu totul de acord. De asemenea, aș fi de acord cu o pregătire atât de amplă dacă s-ar lega cu rezultate notabile la olimpiade și concursuri școlare.

    Este clasa a XI-a când oricum faci majoritatea materiei pentru admitere (iar cât de bine faci depinde atât de calitatea profesorului, dar și de interesul elevilor) și când pentru a ușura efortul din clasa a XII-a când mai intervine și bacul, este nevoie să înveți responsabil. Apoi vine clasa a XII-a când deja materia nu prea îți mai trebuie la admitere și când trebuie să reiei materia și să o fixezi cu adevărat. Un an de zile este absolut suficient pentru succesul la admitere. (cu toate că și aici intervin variabile personale – despre care n-am să vorbesc pentru că cine vrea să dea la medicină ar trebui să știe cum să învețe astfel încât să nu piardă nici timp prea mult – sau cum spune un profesor de-al meu ”maxim de cunoștințe cu minim de efort”). E important ca ce știi să știi cu adevărat și, mai ales, să ai încredere în puterea ta.
    Eu am inceput pregătirea pentru admitere la începutul anului – in paralel cu pregatirea pentru BAC, timp in care oricum au mai intervenit si alte lucruri legate de terminarea liceului – dar una peste alta sunt mulțumit de rezultate.

    Oricum, sunt de părere că nu contează neapărat cât timp înveți, ci mai cu seamă este important cum înveți.

    Îți doresc succes la admitere!

  6. Buna! Tot respectul pt blog si felul in care scrii.Sunt o aspiranta la UMF pentru 2013.Legat de admitere,doream sa aflu daca ar fi o dificultate in plus sa dau examen la fizica ,fiind mai in urma cu chimia organica.
    Legat de camin, ce solutie am daca nu prind unul din putinele locuri pt anul I ?
    Si despre viata de student.Sunt cam speriata de ce se spune ca nu as putea trai cu adevarat viata de student daca as fi la medicina,ca nu ai timp mai deloc pt viata sociala.Cum ti se pare atmosfera din facultate,din serie ? Poti sa zici ca te-ai distrat cu adevarat in acest prim an de medicina ?
    Iti doresc multa bafta in continuare ! Si vacanta placuta !

    • Buna Dani! Eu am dat admiterea la fizica. Mi s-a parut mai usor si mai frumos, insa in timpul primului an mi-am dat seama ca era mai bine daca dadeam la chimie. Important e faptul ca o sa te intalnesti mult mai des cu chimia decat cu fizica. In primul an vei face si biofizica si biochimie, insa la biofizica nu te vor ajuta foarte mult cunostintele din liceu. Exista posibilitatea ca biochimia sa te chinuie putin pentru ca, dupa cum bine se stie, intr-un fel inveti chimie si in alt fel fizica. Pe de alta parte, biofizica este, dupa parerea mea, una dintre cele mai interesante materii din primul an, desi nu se compara ca importanta cu materii precum anatomia sau fiziologia.

      In legatura cu caminul, daca nu prinzi loc sunt mai multe solutii: caminele altor facultati, camine private sau chiar garsoniere si apartamente de inchiriat (daca te straduiesti poti gasi ceva frumos la un pret acceptabil cu toate ca pentru ultima varianta intervin costuri suplimentare – pe langa chirie e vorba de intretinere, utilitati … )

      Despre viata de student si timpul liber, daca este sa te compari cu studentii altor facultati (desi sunt si aici destule exceptii) s-ar putea sa ti se para ca ai un program groaznic, ca nu ai timp de nimic, nici macar de invatat. Cu toate astea sunt cateva lucruri bune de amintit. In primul rand, faptul ca petreci destul de mult timp la facultate si treci printr-o gramada de emotii s-ar putea sa te faca sa legi prietenii puternice si trainice. Apoi, s-ar putea sa te obisnuiesti prea tare cu ideea ca este o facultate grea (dar frumoasa) si ca e musai sa invati ca sa te descurci astfel renuntand la iesiri in oras sau petreceri, insa nu e chiar asa pentru ca daca iti organizezi timpul corect vei reusi sa echilibrezi cumva scoala cu distractia. Important e sa stii cand sa inveti si cand sa te distrezi.

      Legat de atmosfera din facultate, sa stii ca aparent este una tensionata – sau asa mi s-a parut mie. Insa dupa ce entuziasmul din primele saptamani trece si intri intr-un anumit ritm va fi mai frumos decat la liceu – desi daca ma intrebi pe mine, mai bine decat la liceu nu se poate.

      • Buna! Am descoperit printr-o intamplare blog-ul tau si mi-a placut felul in care ai descris experienta primului an, in calitate de student la Medicina.
        Eu trec anul 6, tot la UMF „Carol Davila”. Asa cum ai spus si tu, chiar daca uneori timpul nu ne permite nici macar sa invatam, totusi urmam o facultate frumoasa, care ne pregateste pt. o cariera plina de satisfactii (mai putin materiale, in tara noastra) si pt. viata.
        Concurenta de care ai amintit mai sus, in ceea ce priveste locurile la buget, este cea care ne tine in priza, sa invatam continuu. Nu se ajunge chiar la o „dezumanizare”, dar iti vei da seama in decursul celor 6 ani de facultate ca din cei 10 colegi, pe care ii credeai prieteni, doar pe 1-2 te-ai putea baza. Restul sunt „prieteni” cu tine ca sa-i ajuti la examene, sa le dai cursuri la care ei lipsesc, sa le explici diverse subiecte, etc.
        Mult succes pe mai departe! Timpul trece repede si nici n-o sa realizezi cand vei ajunge in anul 6. :)

  7. Iti multumesc tare mult Cristi ! M-ai linistit in privinta timpului , inteleg ca daca stii sa te organizezi eficient si asimilezi materia la timp poti avea timp liber berechet si te poti si distra din plin.
    Pacat ca la partea cu colegii si atmosfera nu sunt asa satisfacuta. Vezi si din postarea Mihaelei pare sa se confirme zvonul despre o atmosfera glaciala , colegi putin sociabili si distanti,unii cramponati doar in invatat,cunosc si eu astfel de aspiranti la UMF…Dar cine stie..Poate ca e bine sa fii pesimist.Astfel nu vei fi dezamagit.
    Am auzit ca la facultate se face sport saptamanal si ca e foarte luat in serios, ca nu poti sa absentezi . Mi se pare horror . Mult mai rau ca la liceu. Poti te rog sa-mi descrii orele de sport , in ce constau,ce probe,note se pun, daca se pot dribla cumva.Sper sa nu fie asa rigide cum am auzit.Nu prea dau pe la sport la liceu :))
    Iti multumesc anticipat din nou ! Bafta !

  8. Buna! In primul rand vreau sa-ti spun ca blogul tau mi-a infrumusetat ziua din primul moment . Multumesc!
    In al doilea rand am o intrebare : cum ai reusit sa inveti biologia pentru admitere ? Mi se pare destul de dificila. Imi poti spune de asemenea cat timp ti-a luat sa inveti ? Mi-e frica ca nu voi avea timp sa invat si pentru admitere si pentru bac.

  9. Buna! Am nevoie de un sfat, daca se poate. Sunt in ultimul an de liceu la un profil uman, asta insemnand ca eu am studiat biologie si chimie doar in primii doi ani. imi doresc sa fac medicina in tara si am inceput sa invat biologia pentru admitere la UMF Iasi. Vreau o parere in ceea ce priveste admiterea in cazul in care eu nu am facut anatomie in clasa a 11`a. Se poate sa reusesc sa invat intr`un an si pentru admitere si pentru bac? Ai poate colegi care sunt in situatia mea?

    • Daca inveti constant, vei reusi cu siguranta, chiar daca esti la profil uman. Eu am dat admitere la Bucuresti, la chimie organica si anatomie. Desi am invatat si pe parcursul clasei a 11-a, in ceea ce priveste anatomia, am inceput pregatirea in a 12-a, in ianuarie, deci 7 luni pana la admitere si am intrat la buget. Deci, se poate, ideea e sa nu lasi totul pe ultima suta de metri, ca sa-ti ramana timp si sa repeti. Mult succes!

  10. Buna, Mihaela ! Si eu am fost in aceeasi situatie ca a ta. Sunt absolvent al unui profil de filologie, si incepand din vara asta, proaspat student la UMF Targu Mures. Eu m-am apucat sa fac meditatii pentru admitere din noiembrie, invatand pe parcurs, dar cel mai tare am tras de mine dupa BAC.Atunci invatam si 7-8 ore pe zi. Pentru BAC nu m-am stresat prea tare, am invatat in ulima luna si am luat 9,31. BAC-ul chiar nu trebuie sa fie o problema.
    Daca vrei, sigur o sa reusesti ! Este foarte mult de munca ce-i drept, dar nu este imposibil sa reusesti ! Mult succes iti doresc ! :)

  11. Imi place blogul tau foarte mult!M-a linistit !
    EU am 20 de ani si abia la anul dau la medicina;adica admiterea din 2013!
    Am pierdut doi ani in Iasi la o facultate de cacat iar acum ma reprofilez pe medicina la Cluj!
    Voiam sa te intreb ceva despre Cluj!In medie pe luna cam cati bani cheltuie un student la medicina?Cu tot cu manuale ,carti ,camin,masa la cantina ,tigari,cafele,sucuri,xeroxuri!

    • Salut! In primul rand as vrea sa-ti urez succes la admitere!

      Apoi, in legatura cu cheltuierile (iti marturisesc ca nu stiu prea multe despre Cluj, insa iti voi spune cam ce e la Bucuresti) nu e foarte complicat. Chiria (o camera intr-un apartament, in cazul in care nu prinzi loc la camin) e cam 100 euro/luna + utilitati. Exista posibilitatea ca in timpul iernii sa ajunga si la 700 de lei/luna. La camin e in jur de 150 de lei.

      In legatura cu cartile si manualele/suporturile de curs – la unele materii nu e nevoie chiar de manual/suport de curs tiparit sau xeroxat pentru ca te poti descurca bine si cu cele pe care le primesti pe suport electronic; in rest, pentru cele xeroxate costul e de aproximativ 20-25 de lei pe bucata. S-ar putea sa fie materii unde sa ai nevoie de mai multe carti asa cum este anatomia unde in anul 1 am avut nevoie de 4 carti. Cele noi, in mare masura nu prea se gasesc, iar cele care sa gasesc sunt cam 40-50 de lei.
      De asemenea, o sa ai nevoie, insa nu e obligatoriu – in sensul in care te poti descurca foarte bine si fara, sa-ti cumperi un atlas de anatomie (Netter, Sobota, Gray’s) si un tratat de fiziologie (Guyton sau Boron) – care sunt suficient de scumpe (2-3-400 lei/buc). Un atlas de anatomie te poate ajuta foarte mult, insa repet – te poti descurca bine si fara – mai ales la fiziologie – dar e bine sa le ai. Plus ca iti raman si le poti consulta ori de cate ori ai nevoie (in anii viitori). Ideea e ca gasesti foarte multe tratate de downloadat pe internet asa ca te poti descurca si cu ele in format electronic, e putin mai obositor si, poate, nu la fel de placut dar este o solutie.

      Legat de mancare, tigari, cafele, sucuri treaba incepe sa devina foarte relativa. Pentru tigari, cafele si sucuri iti poti calcula singur un buget in functie de banii disponibili si mai ales de cat de mult consumi. Insa cand e vorba de mancare sunt o gramada de cantine unde poti manca bine cu bani putini (la Cluj am inteles ca sunt chiar destule locuri unde poti manca bine si ieftin – cca. 10-15 lei/masa).

      Cam asta sa fie. Sper ca ti-am fost de folos :D

  12. Buna! Ma numes Andra si de 6 ani invat in Spania. Anul asta sunt in clasa a 12 si mi-ar placea ca la anul sa reviin in tara si sa dau la facultatea de medicina. Cum este examenul de admitere? Imi este un pic frica pentru ca chiar daca sunt de profil stiintific ( biologie si chimie in cazul meu ) nu am dat niciodata anatomie si nu o sa am foarte mult timp sa pregatesc si proba de admitere pentru facultate pentru ca trebuie sa imi pregatesc si bacul… asa ca nu stiu daca o sa pot intra. Tu cum te-ai pregatit pentru examenul de admisie? Bafta in continuare =)

  13. Buna! Am dat intamplator peste blogul tau in incercarea de a gasi ceva informatii legate de admitere, dat fiind faptul ca anul acesta ma voi inscrie si eu pentru admiterea la Carol Davila. Recunosc ca am ceva emotii pentru examenul ce urmeaza si inca am unele neclaritati. Am inteles ca tu ai dat examen la fizica, asa cum voi da si eu si as vrea sa stiu daca la examen intra si partea de oglinzi la Optica geometrica, ptr ca am vazut ca in cartea de teste apar, dar mie profesoara cu care fac meditatii mi-a zis ca sunt scoase din curricula de cativa ani (ma refer la cea de liceu). Si inca ceva…in opinia ta, crezi ca mi-ar fi posibil sa mentin si facultatea si un job (mentionez ca jobul meu nu presupune prezenta in fiecare zi si ca lucrez cam 2,3 zile pe saptamana, care uneori pot pica in weekend, iar in unele zile din cursul saptamanii as putea ajunge macar la o parte din cursuri daca nu la toate). Mai exact vreau sa stiu daca se admit si ceva absente, ptr ca eu am auzit 2 variante, gen 1- daca ai absente nu-ti iei examenele sau 2- unele absente se pot recupera. Cum e de fapt? Merci mult anticipat! Si mult succes!

    • Buna Daniela,

      In legatura cu oglinzile, tematica de pe siteul facultatii este destul de clara: Clasa a IX-a (Optica geometrică): Reflexia şi refracţia; Lentile subţiri. Sisteme de lentile; Ochiul; Instrumente optice (Microscopul optic).

      In legatura cu absentele, la majoritatea materiilor se admit maxim 3 absente la lucrarile practice (LP-uri), dar care trebuie recuperate fie in acceasi saptamana, fie la sfarsitul semestrului inainte de sesiune cand se organizeaza o sedinta dedicata special recuperarilor. Se spune ca de la 3 absente in sus nu mai intri in examen. Exista si materii speciale, cum ar fi engleza, unde poti face maxim 3 absente in tot anul (doua semestre), iar recuperarile iti solicita destul de mult timp, asa ca cel mai bine ar fi sa nu te incurci prea mult cu cei de la engleza. In mare cam asta este treaba cu absentele. Cat priveste un job, nu stiu ce sa-ti spun, ideea e ca primii ani te solicita destul de mult si trebuie sa iti calculezi timpul si eforturile astfel incat sa fie bine pe toate planurile.

      Indiferent de cat de mult te-au ajutat raspunsurile mele, iti doresc Succes la admitere!

  14. Buna ! Sunt in clasa a10-a si imi doresc deja sa dau la medicina . Parintii mei se pregatesc deja pentru meditatori la chimie & bio din a 11-a sa incep , ca sa nu las totul pe ultima suta de metrii cu examenul . Admiterea e pe baza examenului , stiu, dar conteaza si media din 9-12 sau Bac-ul? Sau conteaza daca vin de la profil Mate-info? :D

    • Media din liceu si notele de la bac nu conteaza deloc. Ele reprezinta doar (cred) al treilea criteriu de departajare: (1) punctajul obtinut la admitere, iar in caz de egalitate: (2) punctajul obtinut la admitere la disciplina biologie, (3) liceu/bac (nu stiu exact, insa nu este important). Apoi, in legatura cu profilul pe care il urmezi, am colegi care vin de la filologie/stiinte sociale si care se descurca chiar foarte bine, asa ca nu trebuie sa-ti faci probleme mai ales ca este vorba despre mate-info.

      Iti doresc mult succes!

  15. Salut!Ma potia juta si pe mine cu ceva?Nu stiu exact de unde sa cumpar culegerile acelea de admitere de la editura universitatii”Carol Davila”.Eu sunt clasa a 11 iar profesoarele de biologie si fizica mi-au recomandat sa le cumpar de acum.Am auzit ca facultatea are propria librarie.Este adevarat? Multumesc anticipat!

    • Culegerile de admitere se gasesc la facultate. Ori la libraria facultatii, ori la poarta – la paznicul de la intrarea in curtea facultatii. Costa in jur de 50 de lei fiecare. Mult succes!

  16. Buna ! Trec in clasa a 11 a si imi doresc sa dau la medicina. Insa mi-e frica, am auzit atatea lucruri negative, multe persoane mi-au spus ca li se face rau la cat trebuie sa invete, ca nu au timp nici macar sa doarma, de distractie nici nu mai spun..Am o prietena care e in anul I si spune ca pleaca la facultate dimineata, vine seara acasa , se apuca sa invete, apoi dimineata se scoala si o ia de la capat. Numai asta face. Imi place chimia organica, biologia (desi stiu ca ceea ce am facut in clasa a 10 a este nimic, eu fiind la filologie). Sunt genul de persoana mai lenesa, care nu prea invata, sau cel putin nu invat acum la liceu, mi se pare greu sa ma concentrez, ma chinui si ore la o lectie. Imi zboara mintea in orice alt lucru, numai la lectia respectiva nu imi sta. Crezi ca as avea vreo sansa sa fac fata la facultatea asta? Caut cat mai multe pareri de la cat mai multi studenti, tot sper sa imi spuna ca nu este atat de groaznic la facultatea asta asa cum se spune ! Multumesc anticipat !

  17. Buna!! In primul rand vreau sa te felicit pentru blog, pentru timpul acordat tutror intrebarilor!!
    Trec in clasa a 11-a sunt la un profil uman dar visul meu din copilarie este sa devin medic, insa as avea o intrebare. Stiu ca la medicina este o un volum considerabil de informatii iar eu intampin probleme cu memoria, probabil folosesc si memoria de scurta durata dar intrebarea mea este as putea sa fac fata dat fiind acest,,impediment”? Multumesc!! Si mult succes!!

  18. Buna ziua! Interesante discutiile si de folos!in legatura cu UMF Bucuresti ,am picat anul acesta. As dori un Sfat:daca sa stau un an acasa sa ma pregatesc,m am cam speriat; tot pentru asta sau sa incerc in alta parte,la una particulara,nu stiu daca ma pot transfera la Carol Davila,dupa primul an.Sunt in mare dilema ! Astept sfaturi . Multumesc

  19. Buna, m-as bucura tare, tare mult daca m-ai putea ajuta cu un sfat. Sunt la profil uman si m-am razgandit vara aceasta in legatura cu viitorul meu, dorind astfel sa dau la UMF Iasi. Trec in clasa a 11-a, si as vrea sa stiu daca am destul timp sa ma pregatesc. Mi-am facut deja o strategie, insa nu stiu daca va functiona. Mi-am pus in cap sa invat dupa manualul de anatomie de la Corint. Ma gandesc ca in clasa a 11-a sa ma pregatesc singura, sa imi pun bazele si apoi in clasa a 12-a sa ma apuc si de pregatire. As fi curioasa sa imi recomanzi cateva strategii de invatat, nu as dori sa invat ca robotul. Sa invat dupa niste scheme, conspecte sau sa iau cartea de la inceput la sfarsit? Si de asemea, ofera-mi te rog si un sfat in legatura cu pregatirea, cand ar fi cel mai bine sa o incep si daca e buna decizia mea de a invata singura deocamdata.

  20. Buna! Am vazut ca in ultimul timp nu ai mai fost activ pe blog,dar sper totusi sa imi poti raspunde. Sunt in clasa a 12a iar anul viitor voi da admiterea la medicina. As dori sa stiu ce carti imi trebuie pentru primul an de facultate. Am cautat peste tot pe internet si nu am gasit nimic de aceea am ales sa apelez la acest blog in speranta ca ma vei ajuta. Ma intereseaza deoarece am inteles ca sunt foarte scumpe si as vrea sa incerc sa mai cumpar din ele de pe acum deoarece imi va fi imposibil sa le iau pe toate odata. Eu voi sustine examenul de admitere la UMF Timisoara,dar nu cred ca difera manualele si materiile de celelalte facultati,nu? Ti-as fi foarte recunoscatoare daca m’ai putea ajuta cu aceste informatii! Multumesc! Si mult succes in continuare!

    • M-am gandit sa iti raspund eu din moment ce sunt studenta la umf Timisoara. Pentru admitere, gasesti toate informatiile pe site-ul lor, http://www.umft.ro. Cat despre cartile pentru anul I… depinde in ce serie ajungi. Trebuie sa iti cumperi caietele de LP-uri, care sunt in jur de 30-40 lei, dar cartile de curs le poti lua de la xerox (sunt 3-4 xerox-uri langa faculta) cu preturi relativ ok (10-20 lei pe carte). Examenele sunt acum grila si cel mai indicat ar fi sa inveti din cartile profului cu care faci cursul, pentru ca din ele vor fi si intrebarile. Ti-as sugera sa le iei dupa ce ti s-a spus la curs exact care trebuie pentru ca unele se schimba de la an la an. La fiziologie se primesc cursurile si trebuie scoase la imprimanta (tot la xerox). Multi nu avem atlas, avem Netter-ul si altele pe laptop… Si totusi ne-am descurcat. Pe langa carti, iti mai trebuie halat, instrumente pentru disectie (daca vrei sa diseci) si eventual costum de spital daca vrei sa mergi de garda la urgenta (proful de prim-ajutor ne tot incuraja sa mergem).

      • Multumesc mult,Ana,pt raspuns. As mai avea totusi o intrebare..In legatura cu atlasele,am inteles ca Netter-ul este cel mai bun,nu? L-am gasit pe net si as fi vrut sa mi-l cumpar..este obligatoriu la cursuri atlasul sau ne trebuie doar pt a putea invata mai bine acasa?merita sa dau atatia bani pe el?

  21. Hei.Am gasit intamplator blogul tau si vreau sa te felicit pentru tot,apreciez enorm persoane care invata atat de mult si care fac tot ce le sta in putinta ca sa ajunga acolo unde isi doresc si trebuie sa ai intr-adevar multa vointa si perseverenta daca vrei sa o apuci pe acest drum.Pe mine m.ar ajuta mult daca ai putea sa imi raspunzi la cateva intrebari si de asemenea sa imi dai niste pareri.Unde ti ar putea trimite un mesaj privat( evetual iti pot da id ul de meesenger sa vorbim acolo.Sunt sigura ca as avea ce sa invatat de la tine.
    Ps.Sunt in clasa a XI a si intentionez sa urmez medicina tot la Cluj.

    • Niste sfaturi*, ti.as* si mai trebuia pus si un „?” pe acolo :”> .Sunt pe telefon si apasat din greseala pe „trimite” fara sa mai pot corecta greselele :)).Scuze,blame on me :”>

  22. Salut! Aud in ultima vreme tot felul de zvonuri cum ca vor avea loc anumite schimbari privind metodologia de admitere pentru anul 2014! Cea mai putin placuta veste este ca s-ar putea introduce si fizica, ca materie obligatorie in concurs (impreuna cu biologia si chimia). Eu stiu ca ultima decizie ii revine senatului universitatii, dar poate unii dintre voi care deja sunteti studenti la aceasta facultate ati auzit ceva intamplator, de pe la profesori, ori din diverse alte surse! Ma cam face nerabdator sa stiu mai concret ceva despre acest lucru mai devreme, sa stiu daca are rost sa ma pregatesc mai serios si pentru asta ori nu!

  23. Buna! Sunt Manuela din Bucuresti,de curand am trecut in clasa a 11.a si mi s-a intiparit in minte dorinta de a intra la medicina.Am inceput sa invat dar simt nevoia de a afla anumite raspunsuri de la un student de la medicina, care ma pot motiva. Daca esti dispus sa ma ajuti mi-ar face mare placere. Multumesc!

  24. Salut! Sunt in clasa a10a si m-am hotarat deja de vreo 2 ani sa dau la facultate la medicina si sunt curioasa in legatura cu multe lucruri. Prima mea problema a mea ar fii banii. Cam cat trebuie sa cheltuiasca un student la medicina pe luna daca, sa zicem, este la fara taxa si sta la camin?
    Alta intrebare: Ce modalitati de a face bani usor si cu efort mai putin recomanzi? (stiu, poate par cam lenesa, dar stresul facultatii e destul de mare din cate am auzit si as prefera un job care sa nu ma streseze foarte mult) Merci anticipat!

  25. Buna…Sunt in clasa a11a si vreau sa dau la medicina in Craiova.Nu stiu insa ce sa aleg intre fizica si chimie.Am facut meditatie la chimie timp de 2 ani insa nu pot spune ca o stapanesc foarte bine,deoarece sunt si umpic lenesa. Am auzit ca admiterea la fizica este mult mai usoara si ca sunt mai putine capitole de invatat.Vreau o parere…esti de acord ca este mai putina materie si mai usor la fizica fata de chimie?

  26. Eu am o situatie mai deosebita.Am vrut sa dau la teologie dar anumite probleme personale m-au impiedicat si nu mai pot da.Acum stau un am acasa.
    Spun ca am o situatie mai speciala pentru ca majoritatea au aceasta dorinta inca de prin clasa a IX sau mai devreme ,eu unul pana in clasa a XII-a aveam total alta dorinta.
    As dori sa va intreb daca as avea sanse matematica sa intru la medicina chiar daca nu am avut treba cu biologia si chimia ?
    Multumesc mult

  27. Buna ,sunt in calsa a XII-a,sunt interesata de UMF Bucuresti, scoala de asistent medical ,mai exact. As vrea sa stiu daca imi poti da cateva informatii privind admiterea,mai exact gradul de dificultate al testelor. Mersi anticipat:)

  28. Salut, voiam sa va anunt ca, in cazul in care aveti nevoie de traducerea unor carti de medicina din strainatate sau a oricaror documente din domeniu, puteti apela cu incredere la http://www.traduceremedicala.ro
    Au preturi foarte ok si realizeaza repede traducerile! :D Spor la invatat tuturor!

  29. Bana. Ma numesc Gabriela si sunt in clasa a 11-a. Imi doresc foarte mult sa intru la Umf, chiar daca toti spun ca „voi innebuni” pana voi termina: )) . Eu la liceu nu am făcut deloc sportul. Am auzit ca la facultate e obligatoriu. Crezi ca e o problema daca nu fac sport in liceu? Pt facultate sunt gata sa il fac. Si inca ceva. Vreau sa dau cambridge-ul. Nu sunt foarte buna la engleza de aceea ma voi inscrie pt B2. Este de folos pentru facultate? Vreau sa mentionez ca sunt un fel fortata de parinti sa dau cambridge-ul. Am deja pregatire a 4 materii. Simt ca nu mai am timp sa invat cum trebuie. Stiu ca au trecut multi ani de cand ai facut blogul. Mai ai putin si termini facultatea. Mult succes in continuare!! ;)

  30. Bună ai putea sa mi spui cate ore de engleza se fac în anul 1 și 2 și cam cum este ? Sunt clasa a 10a și vreau sa dau la facultatea de medicina din București doar ca nu ma prea descurc la engleza.

Lasă un răspuns

