Explicația rezultatelor slabe de la BAC

În ziua afișării rezultatelor examenului de bacalaureat, toate televiziunile, mai ales cele de știri, au adus în atenția publicului larg, mai mult sau mai puțin interesat direct de acest subiect, ideea unui eșec total al tinerilor români. Procentul de promovare de doar 44,7% (cel mai slab procent din ultimii 21 de ani) arată faptul că toată agitația n-a fost tocmai nefondată, însă modul în care specialiștii care au luat cuvântul și chiar reprezentanții ministerului au pus problemă indică o oarecare superficialitate în aboradrea, organizarea și înțelegerea acestui examen.

Deși în repetate rânduri s-a afirmat faptul că subiectele ar fi cauza principală a ”catastrofei educaționale” din această vara, și că anumite părți s-ar fi potrivit mai mult unor olimpiade s-au concursuri școlare de excelență, eu cred că lucrurile nu stau chiar așa. Sunt de părere că acest examen a fost unul la care cu o pregătire cât de cât serioasă (și nu mă refer la meditații, ci la activitatea de la clasă și la studiul individual, respectiv teme) se putea lua o notă bună.

Cauzele acestor rezultate trebuie căutate adânc, iar înțelegerea mecanismului care a dus, de la an la an, la scăderea ratei de promovare, necesită o cunoaștere amănunțită a tuturor factorilor implicați în procesul educațional și, respectiv, a rolului fiecăruia. Însă este bine ca de la început să spun că vina este în mare măsură a elevilor, pentru că oricât de mult ar fi influențat actul educațional, elevul trebuie să știe că este vorba de viitorul său și, deja la 18-19 ani, trebuie să știe ce să facă și mai ales cum să facă astfel încât să micșoreze efectele unor astfel de factori.

Așadar, ieri am încercat șă analizez toate cele întâmplate și am ajuns la câteva cauze majore ale căror efecte se văd și se vor mai vedea câțiva ani buni. Este vorba despre politizarea educației, care a dus la revizuiri ale viziunii educaționale la intervale scurte de timp, despre exemplele proaste pe care societatea le promovează (pornind de la unii politicieni și până la fetele din can-can) , despre elevi, profesori și familie, (care trebuie să conlucreze activ pentru formarea tinerilor: părinți depășiți de problemele copiilor, profesori pe alocuri fără calități pedagogice, elevi dezinteresați) dar și despre un sistem educațional subfinanțar și de-a dreptul deficitar.

Efectele se văd cu ochiul liber și nici nu îți trebuie prea multă școală să sesizezi că lucrurile nu se îndreaptă nicidecum spre un viitor luminos. Așadar, trebuie luată atitudine față de ceea ce se întâmplă în acestă țară, iar dacă vom aștepta ca politicienii să rezolve astfel de probleme a căror soliție este dincolo de limitele lor, trebuie să fim pregătiți!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s