Educația democratică

Pentru că educația pentru democrație este în viziunea multor oameni de stiinta, pedagogi, sociologi, psihologi, al patrulea element fundamental al învatamântului modern după: citit, scris si socotit.

Prăpastia dintre ceea ce pretindem că este și ceea ce este cu adevărat educația democratică în realitatea școlară vizează mai ales ideea participării. Experiența participării este o condiție fundamentală a educației democratice prin recunoaștere cognitivă. În cotidianul școlar însă (…) este preponderentă lipsa posibilității de participare.

Cultura şcolară şi educaţională trebuie să faciliteze elevilor accesul spre însuşirea principiilor democratice, prin înţelegerea şi practicarea în cadrul şcolar al sensului politicii şi democraţiei, aceştia putând dezvolta astfel o conştiinţă politică şi competenţe democratice. Însuşirea principiilor democratice nu se poate sprijini doar pe orele de curs, pe informaţii, analize şi argumente orale (…). Educaţia politică nu este (…) doar o materie şi un principiu didactic, el este întotdeauna şi un principiu şcolar. 

 Peter Henkenborg, Politische Bildung als Schulprinzip

A vedea școala ca pe un „polis”, în care sunt înțelese realitățile sociale precum și calitățile cetățenești – „aceasta este prima condiție de respectat pentru învâțarea cetățeniei democratice”

 Andreas Flitner, Institutul de Pedagogie din Tubingen, Germania

 Articole, sinteze, analize și reportaje despre Educația Democratică găsiți in paginile ziarului Moisil-Zone.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s