Despre educatie (II) cu Albert Einstein

Einstein

„Majoritatea profesorilor isi pierd vremea punand intrebari care urmaresc sa dezvaluie ce nu stie elevul, in vreme ce adevarata arta a examinarii consta in a afla ce stie de fapt elevul sau ce poate sa stie.” (Moszkowski, Conversation with Einstein)

„Nu privi niciodata invatatura ca pe o datorie, ci ca pe un prilej de invidiat de a cunoaste frumusetea eliberatoare a intelectului, pentru propria ta incantare si spre folosul comunitatii careia ii va apartine munca ta de mai tarziu.”

„Intr-o minte cruda, umilinta si oprimarea psihica impuse de profesorii ignoranti si egoisti fac ravagii care nu mai pot fi niciodata reparate si care de multe ori exercita o influenta vatamatoare mai tarziu in viata.” (Nachruf Paul Ehrenfest)

„Scoala ar trebui sa-si propuna intotdeauna obiectivul ca tanarul care pleaca de acolo sa aiba o personalitate armonioasa, nu sa fie un specialist. Altminteri, el – cel care poseda cunostinte specializate – seamana mai degraba cu un caine bine dresat decat cu un om armonios dezvoltat” (Educatia pentru o gandire independenta, New York Times)

„Invatamantul ar trebui astfel conceput incat ceea ce ofera sa fie perceput ca un dar nepretuit si nu ca o datorie apasatoare.” (Educatia pentru o gandire independenta, New York Times)

„Sunt impotriva examenelor – nu fac decat sa abata interesul de la studiu. In toata cariera sa [universitara], un student n-ar trebui sa dea mai mult de doua examene. As tine seminarii, iar daca tinerii sunt interesati si asculta, le-as da diplome. (Fantova, Conversatii cu Einstein)

„E pur si simplu un miracol faptul ca metodele moderne de instruire nu au sugrumat inca de tot  sfanta curiozitate a intrebarilor; pentru ca planta asta plapanda si delicata, pe langa incurajari, are nevoie in principal de libertate; fara ea, se ofileste si moare negresit.” (Note autobigrafice)

„Sa nu uita ca un profesor dedicat este un mesager de pret al trecutului, si poate fi un insotitor catre viitorul tau” (Raspuns dat unui elev care se plangea de profesorul lui)

„Arta suprema a profesorului este de a trezi bucuria exprimarii creatoare si bucuria cunosterii” (Originalul german suna astfel: „Es ist die wichtigste Kunst des Lehrers, die Freude am Schaffen und am Erkenne zu wecken”)

 

Anunțuri

3 gânduri despre „Despre educatie (II) cu Albert Einstein

  1. Trist este ca principiile geniale ale acestui om atat de profund dezvoltat spiritual, nu au fost aplicate de catre nici una dintre institutiile de invatamant ale vreunei tari. Iar la noi, e din ce in ce mai rau. Fiica mea este terorizata psihic de o diriginta – profesoara de matematica care nu are metoda pedagogica; si invata la un prestigios colegiu, la o clasa de matematica-informatica; e trist, din ce in ce mai trist, invatamantul din Romania.

  2. Einstein: “Şcoala trebuie să urmărească ca tânărul să părăsească băncile ei ca o personalitate armonioasă” | www.zburd.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s