Avocatul Elevului

Au trecut doua saptamani de cand m-am intors de la Sulina, acolo unde am participat la Scoala de vara „Avocatul Elevului”.

Avocatul Elevului este un proiect al Asociatiei  de APDD Agenda 21 avand ca parteneri MECI si Reprezentanta UNICEF in Romania. Scopul acestui proiect este promovarea unei culturi democratice si a drepturilor elevului in scoala. Obiectivele proiectului sunt: educarea elevilor pentru cunoasterea drepturilor, crearea unui context favorabil in scoli, cooperarea dintre profesori si elevi pentru imbunatatirea climatului de munca in scoala si a relatiilor dintre elevi sau profesori – elevi. Identificarea situatiilor de incalcare a drepturilor elevului, consolidarea relatiei dintre elevi/parinti si conducerea scolii, medierea conflictelor si monitorizarea solutiilor reprezinta atributiile AE.

In cele sase zile petrecute la Sulina in intervalul 28 iulie – 2 august am cunoscut multi oameni pentru care am tot respectul, si elevi si profesori,  si ma entuziasmez la gandul ca daca toti ar fi ca ei (noi), nici nu va dati seama cat de multe  s-ar putea schimba in bine. De asemenea am exersat drepturile copilului in doua ateliere (conduse de Nina Cugler si de Paula Mihai), am invatat metode alternative de diseminare a drepturilor copilului (teatru, revista, pictura/desen, radio/televiziune) si nu in ultimul rand am invatat din experienta acumulata de celelalte echipe in cadrul schimburilor de experienta.

Deoarece pe tot parcursul zilei eram la cursuri, nu am avut parte de prea multe ore de plaja sau clipe racoritoare la umbra teraselor cu bere. Insa organizatorii au avut grija ca totul sa ni se para a fi joaca. Apoi, seara, ieseam toti elevii impreuna cu profesorii la minunatele terase-restaurant de pe faleza orasului, unde cantam, dansam si beam pana ni se rupeau incaltarile din cauza dansului sau pana cand, din cauza oboselii (de obicei), simteam ca nu mai putem face nimic. Nu putini erau cei care intarziau dimineata la cursuri.

Cred ca acest proiect poate schimba atmosfera (uneori dictatoriala, alteori preafitoasa) a unitatilor de invatamant din Romania, si ca poate crea un climat favorabil formarii tinerilor ca cetateni constienti de drepturile lor si dezvoltarii lor in spiritul culturii democratice, ei avand forta sa-si promoveze si sa-si apere drepturile (care foarte des se intampla sa fie incalcate).

____

Salutari tuturor Avocatilor din: Cluj, Bucuresti, Prahova, Suceava, Mures, Hunedoara, Braila, Buzau si Valcea. Poate ne vom reintalni in iarna, daca nu, la anul. Pana atunci depasiti orice dificultati sau obstacole, nu lasati nimic sa va stea in cale pentru ca daca ceva se va schimba voi sunteti cei care puteti sa o faceti! Mult succes!

5 gânduri despre „Avocatul Elevului

  1. Am si eu un mic mic merit? :D
    … proiect implementat de mine in judet :P :D

    si adus orasul in centrul de excelenta a echipei AE :D
    felicitari ! pt ceea ce ati facut acolo, era frumos daca puteam sa vin, dar cum nu am fost acasa, nu s`a putut …

    >:D<

    Sa va tineti de el si sa`l duceti mai departe …
    Stafeta e acum a voastra … ( Batranii raman in urma :-< , dor o sa`mi fie … )

  2. deci munte munte… eu sunt la mare. Ca ioi, deja mi e asa dor de toata chestia asta. O sa ne revedem, aia e clar. Discutiile despre sesiunea de iarna inca raman valabile. Ma intorc acasa pe 21 august si apoi plec abia pe 28. Pana atunci mai vorbim.
    Hai ca va pup pe toti,
    No’ hai la Cluj.
    Tzopy
    P.S. M-am intalnit cu Angie si cu Maria de la Bucuresti, poate fac cumva sa ma intalnesc si cu laur sau cu altii. Deci munte, trebuie sa ne vedem

  3. Scoala de vara Avocatul Elevului Sulina 2009 « Cristian Munthe

  4. Scoala de vara Avocatul Elevului 2010 « Cristian Munthe

Lasă un răspuns

